Trustpilot

Handelsbetingelser

Opdateret 20. marts 2018

OBS! For at handle e-cigaretter, e-væsker og tilbehør hertil hos Kaffe & Damp Kompagniet ApS skal du være fyldt 18 år. Er du under 18 år, bedes du venligst forlade vores webshop øjeblikkeligt!

Juridisk enhed
Når du handler på vores webshop, indgår du aftale med:

Kaffe & Damp Kompagniet ApS
Offenbachsvej 20, st. tv.
2450 København SV
CVR: 38 62 65 07

Telefon: (+45) 42 63 40 30
E-mail: hej@kaffeogdamp.dk

Betaling

Kaffe & Damp Kompagniet ApS modtager betaling med VISA/Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og Maestro. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle priser er oplyst i DKK (danske kroner) og er inkl. moms.

Kaffe & Damp Kompagniet ApS bruger godkendte betalingsservere (ePay/Bambora/NETS/PayPal), der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer. Kaffe & Damp Kompagniet ApS har derfor ikke adgang til dine kortoplysninger, hvorfor vi af gode grunde heller ikke håndterer eller lagrer disse oplysninger.

Levering
Kaffe & Damp Kompagniet ApS stiler efter altid at afsende ordrer hurtigst muligt, således at ordren kommer frem til kunden inden for 1-4 hverdage (kan variere afhængigt af speditør). I enkelte tilfælde, f.eks. ved ekstraordinær travlhed hos enten Kaffe & Damp Kompagniet ApS eller hos fragtleverandøren, eller ved fejl i lagerbeholdningen, kan leveringstiden dog være lidt længere. Såfremt leveringen forsinkes grundet fejl i vores lagerbeholdning, vil vi kontakte dig hurtigst muligt for at finde en løsning, således at vi kan afsende din ordre snarest muligt. Pris for levering beregnes inden du afslutter din ordre.

Varens stand ved modtagelse
Ifølge dansk lovgivning skal der medfølge en dansk manual til e-cigaret hardware (e-cigaretter, mods, tanke o.l.). Derfor er alt emballage som udgangspunkt blevet brudt af importøren, for at kunne vedlægge en dansk manual. Det betyder altså ikke at produktet har været brugt, og vi ombytter derfor ikke produkter med brudt emballage af denne årsag.

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for ekstraordinære fejl i materiale og/eller fabrikation.

Købelovens mangelregler gælder for varekøb. 
Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder. 
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du kan ikke klage over fejl eller skader, som du selv er årsag til. Du kan heller ikke klage over almindelig slitage. Dette gælder således også produkter med begrænset holdbarhed. Det er meget individuelt hvor ofte sliddele bør udskiftes og kommer helt an på hvor intensivt e-cigaretten/dampudstyret bruges og om udstyret er brugt i overensstemmelse med vejledningen.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Ved reklamation forbeholder Kaffe & Damp Kompagniet Aps sig retten til at teste alle indleverede reklamationsvarer. Konstaterer Kaffe & Damp Kompagniet Aps, at den indleverede vare ikke er behæftet med mangler, der er omfattet af reklamationsretten, vil produktet blive returneret til køber, evt. med krav om betaling af undersøgelsesgebyr fra eget eller autoriseret værksted. Ved test af indleverede varer kan omkostningerne dog maksimalt udgøre 495 kr. Dette bliver også tydeligt oplyst ifm. indleveringen.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader opstået som følge af forkert betjening af produktet eller ydelsen, ligesom den ikke dækker alm. slidtage.

Kaffe & Damp Kompagniet ApS vil dække returneringsomkostninger ved reklamationer i et rimeligt omfang.

Garanti
Har du købt et mærkevare produkt fra fx Aspire, Eleaf, Joyetech eller lignende er det vigtigt du gemmer kasse og eller indlægsseddel hvor du finder "Security code". Kassen/indlægssedlen med denne kode fungerer som dit unikke garantibevis. Uden dette kan der ikke ydes garanti. 

Ved returnering
Rettes først henvendelse til, hvorefter reklamationer sendes til:

Kaffe & Damp Kompagniet ApS
Offenbachsvej 20, st. tv.
2450 København SV

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes du sende dine kontooplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på hej@kaffeogdamp.dk - I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Klagemuligheder - oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: hej@kaffeogdamp.dk